Prevenire fraudă
Pentru a reduce riscul de fraudare a tranzacţiilor dvs, vă rugăm să aveţi în vedere informaţiile oferite în secţiunile de mai jos.
Riscul Online
Tranzacţionarea pe Internet are un potenţial imens şi este o metodă de vânzare/promovare pe care orice companie doreşte să o folosească în mod serios. Cu toate astea, înainte de a fi online, trebuie să vă asiguraţi că sunteţi informat despre riscurile tranzacţionării pe Internet, responsabilităţile şi măsurile pe care le puteţi implementa pentru a reduce riscul afacerii dvs.
Este frauda o problemă?
Tranzacţionarea pe Internet este reglementată de organizaţiile internaţionale şi este foarte asemănătoare comenzilor prin telefon sau email (MO/TO), deoarece nici deţinătorul de card nici cardul nu sunt prezente cand tranzacţia este finalizată. Asta înseamnă că nu există semnătură sau cod PIN (Personal Identification Number) introdus care pot valida identitatea deţinătorului de card. De exemplu, un card valid poate fi utilizat fără acordul posesorului de drept, sau deţinătorul cardului poate pretinde că nu efectuat el tranzacţia. Acest lucru duce la generarea de chargeback (refuz la plată). Din fericire, euplătesc.ro vă pune la dispoziţie o protecţie suplimentară graţie standardului 3DSecure, prin care comerciantul este protejat de refuzurile la plată pe motivele 75 şi 83 („Nu recunosc tranzacţia” şi „Fraudă”).
Ce este chargeback-ul (refuzul la plată) şi când apare el?
Când o comandă este plasată pe Internet, poate fi dificil de dovedit că este o comandă validă datorită faptului că nu există PIN sau o semnătură validă. În cazul unei dispute, trebuie răspuns foarte rapid cu toate informaţiile de care dispuneţi pentru a dovedi băncii emitente că este o comandă validă plasată pe site-ul dvs. Dupa prezentarea dovezilor banii pot fi transferaţi automat in contul băncii emitente sau pot rămâne în contul dvs. Uzual, refuzurile la plată apar în maxim 6 luni de la data tranzacţiei, dar în anumite condiţii această perioadă poate fi extinsă (în cazul unor garanţii, sau perioada de livrare este inexactă, etc).
Luptând împotriva fraudei – cum pot reduce riscurile de apariţie a fraudei?
EuPlătesc.ro percepe frauda pe Internet ca pe o problemă foarte serioasă. Sistemele noastre informatice folosesc tehnici de criptare avansate si sisteme antifraudă de ultimă generaţie furnizate de Visa şi MasterCard. Suplimentar, am dezvoltat un sistem personal de protecţie antifraudă care furnizează clienţilor noştri metode de detectare avansată a potenţialelor tranzacţii frauduloase.
Pentru a reduce riscul de fraudă, noi recomandăm să verificaţi cu atenţie fiecare comandă plasată pe site-ul dvs, precum şi rezultatul filtrelor noastre, înainte de a decide dacă livraţi sau nu comanda.
Proceduri
Sunt o serie întreagă de proceduri care le puteţi aplica pentru a reduce riscul tranzacţionării online.
Vă rugăm să luaţi în considerare procedurile de mai jos şi să le adaptaţi specificului afacerii dvs.
- Definirea riscului dvs – identificarea vulnerabilităţilor afacerii dvs
- Aprobarea tranzacţiilor – identificarea comenzilor care pot fi livrate şi care trebuiesc verificate suplimentar
- Reacţia la alerte – reacţie rapidă la alerte
- Filtre antifraudă – bannarea adreselor de IP suspecte, a adreselor de email, etc
- Metode de plată – metodele de plată pot varia în funcţie de riscurile asumate
- Înregistrarea clienţilor – cunoaşterea clienţilor dvs
- Proceduri de livrare – ce ar trebui să faceţi înainte de a livra produsele
- Avertizare pe site – avertizări antifraudă incluse pe site
- Comunicare – informarea clienţilor